Managed hosting door True

Anywhere365 helpt onnodige dialogen de wereld uit

 

Klantenservice

Het gaat de Rotterdamse leverancier van zakelijke communicatiesoftware, Anywhere365, voor de wind. Bregal Milestone steekt twintig miljoen euro in het bedrijf. Dit bedrag komt boven op de eerdere injectie van veertig miljoen euro. Volgens ceo Gijs Geurts is de vraag naar een platform dat bedrijven helpt om hun communicatie te stroomlijnen en efficiënter te maken, enorm.

Anywhere365 is een in Microsoft Skype en Teams gespecialiseerde softwareleverancier. Met zijn Dialogue Cloud Platform kunnen callcentermedewerkers klanten ondersteunen via meerdere communicatiekanalen (omnichannel). Het platform maakt gebruik van kunstmatige intelligentie, machine learning en Microsoft Azure om binnenkomende vragen en verzoeken te classificeren, vertalen en door te sturen naar de juiste teams binnen de organisatie. Integratie met klantrelatiebeheer- en servicemanagementomgevingen als Dynamics CRM, Salesforce, SAP C4C en Servicenow is inbegrepen.

Het bedrijf uit Rotterdam bedient ruim duizend klanten, waaronder Philips, Shell en Rabobank. Het verwacht met zijn portfolio een aantrekkelijk alternatief te kunnen bieden voor de vele legacy-systemen die bij grote bedrijven nu worden gebruikt als online-vergaderoplossingen. Geurts geeft aan waarom enterprise dialogue management zo’n aantrekkelijk alternatief is. ‘Wat wij vooral doen, is integratie. Concreet betekent dit dat we bij bedrijven die Microsoft Skype of Teams gebruiken, er aanvullende faciliteiten als contactcentra, chatbots en voicebots mee integreren.’ Een en ander heeft als doel communicatie sneller te maken en binnen bedrijven it-servicedesks, klantenservice- en marketingafdelingen sneller te kunnen laten schakelen. Dit wordt bereikt door een rapportage van de ‘logistiek van de communicatie’. Een soort logboek, waarbij alle medewerkers in één systeem zien wat de status van een gesprek is.

Legacy-communicatiesystemen verdwijnen

"Wij geloven in de distributie van communicatie, en niet zozeer in telefooncentrales"

Geurts verwacht dat legacy-communicatiesystemen gaan verdwijnen. Dit zijn systemen die zich binnen bedrijven bevinden. ‘Wij geloven in de distributie van communicatie, en niet zozeer in telefooncentrales.’ Hij benadrukt dat Anywhere365 geen cloudtelefonieaanbieder is, maar een dialoogmanagementplatform waarbij selfservice, voicebots met integratie van Google of Microsoft en slimme ai-functionaliteiten centraal staan.

Corona leidt tot versnelling

Corona legt Anywhere365 daarnaast ook geen windeieren. ‘Je merkt dat interne systemen eruit gaan nu iedereen thuis moet werken. Wij willen het logistiek maken van communicatie daarom faciliteren, ongeacht wat de communicatie nu is. Met alleen een internetverbinding kan elk bedrijf nu, met medewerkers vanuit huis, een contactcenter of receptionistenbalie opzetten.’

Ook in de aantallen ziet Geurts de versnelling. Microsoft-teams krijgt er volgens hem zes miljoen klanten per maand bij, Anywhere365 voegt hier naar behoefte realtime-vertaling aan toe, bijvoorbeeld bij DHL dat twaalf talen gebruikt. In deze tijden van verwarring is het volgens hem belangrijk dat het aantal onnodige dialogen de wereld uit gaat en kunstmatige intelligentie kan hier helpen.

Nieuwe klanten

Geurts benadrukt dat Anywhere365 een platform is dat zich niet op specifieke branches richt. Wel merkt hij in deze tijd veel vraag naar de software vanuit de logistiek, banken/verzekeraars en ook de zorgsector. Zo tekende het bedrijf onlangs de Britse openbare gezondheidszorgstelsel NHS als klant op. In Nederland kwamen Waterschap Brabantse Delta en NPO erbij, in België zijn zorgorganisatie en Solidariteit voor het Gezin en producent van bouwmachines Komatsu, aan het klantenbestand toegevoegd. 

Focus op VK en VS

Anywhere365 nam vorig jaar twee Nederlandse bedrijven over: IQMessenger uit Dordrecht en het Haagse Interchange. Buiten Nederland staan er kantoren in België (Diegem), Groot-Brittannië, Duitsland, de VS en Canada. De ceo geeft aan dat er nog meer overnames op de agenda staan. ‘We hebben een buy- en buildstrategie en willen uitbreiden. We zijn nu actief in vijftig landen en hebben zo’n duizend enterprise-klanten. Dit willen we vergroten  en we kijken dus ook naar potentiële overnamekandidaten. We kijken hiervoor naar de hele wereld, waarbij het VK en de VS op dit moment prioriteit hebben. Geurts benadrukt de internationale focus van Anywhere365, als Nederlands bedrijf haalt het zeventig procent van de omzet uit het buitenland.

Dit artikel is afkomstig van Channelweb.nl (https://www.channelweb.nl/artikel/6929384). © Jaarbeurs IT Media.

?


Lees ook


 

Jouw reactie


Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.