De winnaars van de Channel Awards 2016 zijn bekend! Een mooi moment om terug te blikken. In deze reeks spreken we met de winnaars over de award(s) die ze gewonnen hebben en de betekenis hiervan voor hun bedrijf. Deze keer vertelt ‘Channel Personality of the Year’ Rob van Rooij, directeur van H&R Automatisering, over wat de prijs voor hem en zijn bedrijf betekent.
Wat betekent de prijs voor je bedrijf?
‘Met mijn nuchtere kijk op de wereld verwacht ik niet dat het winnen van deze mooie prijs direct nieuwe business oplevert. Maar het is fijn om erkenning te krijgen in het jaar dat we 25 jaar bestaan. Ik ben er harstikke blij mee.’
Wat zijn jullie plannen voor 2017?
‘2016 was het beste jaar tot noch toe. 2017 zal daar nog eens overheen gaan. We zullen nieuwe mensen aannemen, ons focussen op het delen van kennis (onder andere met onze gratis seminars over actuele onderwerpen) en we zullen meer laten zien welke successen we boeken en waar we goed in zijn. Het jaar 2017 zal verder in het teken staan van de rol die wij als value added reseller vervullen voor onze klanten. Uiteindelijk doen mensen zaken met mensen en draait alles om vertrouwen. Als trusted advisor voegen we met de kennis die we in huis hebben waarde toe.’
In welke categorie zouden jullie nog graag een award winnen?
‘Als we ons in 2017 nog meer focussen op het delen van kennis dan zal het winnen van de award voor Value Added Reseller of the Year, Trusted Advisor of the Year of Best Channel Project of the Year een kroon op of onze inspanningen zijn. Of beter gezegd, een erkenning van onze visie en missie.’
Wat betekent deze prijs voor jullie partners/klanten?
‘Van de bestaande partners en klanten heb ik vooral heel veel felicitaties gekregen. Het is toch een mooie bevestiging van je keuze als jouw ict-partner een erkenning krijgt van een organisatie als Channelweb.’
Wat vinden jullie van de uitslag (publiek/juryoordeel)?
‘Dat er zoveel gestemd is door het publiek, onze klanten en partners, betekent voor mij dat degene waar wij zo ons best voor doen dit ook zien en waarderen.’
Hoe gaan jullie het winnen van de Channel Award inzetten voor jullie bedrijf?
‘We hebben al de nodige uitingen gedaan op LinkedIn. Dezelfde avond zelfs nog. We gaan er dit jaar zeker nog meer mee doen, de plannen voor 2017 worden nu geconcretiseerd.’
Waar in jullie bedrijf heeft de award een mooi plaatje gekregen?
‘Op de balie, zodat iedereen ‘m bij binnenkomst kan zien. Het is erg leuk om te horen hoe de mensen hierop reageren.’