GasTerra vernieuwt IT-beheercontract Atos

Aardgasleverancier GasTerra en ict-dienstverlener Atos hebben hun overeenkomst voor de uitbesteding van it-beheer met drie jaar verlengd. Behalve voor het beheer van de volledige it-infrastructuur is Atos verantwoordelijk voor het beheer van het intranet, de website en een specifiek deel van het, aan de gashandel gerelateerde, applicatielandschap van GasTerra. Ook biedt Atos dienstverlening op het gebied van telefonie en de virtualisatie van de kantooromgeving, zowel van servers als opslagdata. Atos zorgt bovendien voortaan voor desktopvirtualisatie. Hiermee beschikt GasTerra over een moderne en flexibele ontwikkel- en acceptatieomgeving.

Met de nieuwe overeenkomst geven beide partijen ook invulling aan hun doelstellingen op het gebied van duurzame ontwikkeling, dat een grotere prioriteit krijgt. GasTerra verhuist in maart naar een nieuw kantoor in Groningen. Deze verhuizing is onderdeel van de ambitie het energieverbruik in gebouwen terug te dringen en hiermee een accreditatie met Energielabel A+ te verwerven.

Volledig gevirtualiseerde kantooromgeving

‘In deze overeenkomst geven we concreet invulling aan onze doelstellingen op het gebied van duurzaam ondernemen’, zegt GasTerra-cio Johan Stäbler. ‘Zo resulteert de virtualisatie van de centrale kantooromgeving en de desktops in een forse daling van het elektriciteitsverbruik en indirect tot een reductie van de kooldioxide-uitstoot. Atos heeft een A+-certificatie van het Global Reporting Initiative, wat betekent dat het voldoet aan strikte internationale richtlijnen op het gebied van duurzaamheid. Bovendien is het in staat de totaaloplossingen te bieden die wij nodig hebben nu wij in een volledig gevirtualiseerde kantooromgeving werken.’

‘De vernieuwing van deze overeenkomst betekent een versterking van onze duurzame relatie met GasTerra’, zegt Atos-ceo Rob Pols. Atos kan meedenken met klanten over hoe zij gestalte kunnen geven aan hun strategie. Het is belangrijk voor GasTerra om op een open en heldere manier te communiceren en hiervoor is de juiste it noodzakelijk. Dit krijgt vorm door de virtualisatie van de centrale kantooromgeving en desktops. Hierdoor kunnen gebruikers ongeacht tijd en locatie met elke gewenste apparatuur werken. Zo ontwikkelen zij zich tot mobiele medewerkers, wat volledig in de huidige manier van werken past.’

Jouw reactie

Je bent niet ingelogd. Je kunt als gast reageren, maar dan wordt je reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om je reactie direct geplaatst te krijgen, moet je eerst rechtsboven inloggen of je registreren

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
Je reactie ontbreekt

Stuur door

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×