De informatiebron voor het Nederlandse ICT-resellerkanaal   Adverteren | Mobiel | Contact  
Channelweb
 Zoek
Nieuwsbrief
Reacties
Bedrijvengids
Mobiel



Nieuws aanmelden
Heb je nieuws voor ICT-resellers? Gebruik het aanmeldformulier.
Agendapunt melden
RSS-feed Volg ons via Twitter

 
Nieuws
 Terug Mail aan een vakgenootPrintvriendelijke versie   

Siebel neemt edocs over voor 115 miljoen dollar

Siebel Systems kondigt aan dat het bedrijf een definitieve overeenkomst heeft getekend voor de overname edocs, een aanbieder van e-Billing en Customer Self-Service oplossingen.

De overname betekent een uitbreiding van het aanbod van producten en diensten van Siebel Systems in de snel groeiende markt voor e-Billing en Customer Self-Service applicaties, die op dit moment al goed is voor een jaaromzet van 3 miljard dollar.

Door deze overname verwacht Siebel Systems een van de meest complete self-service oplossingen in de industrie te kunnen leveren, die bedrijven in staat stelt de klantervaring te verbeteren en zowel de operationele kosten als de uitval van klanten te verlagen. Bovendien betekent de overname van edocs een versteviging van het aanbod van Siebel Systems op het gebied van multi-channel oplossingen. De overname ligt dan ook geheel in lijn met de groeistrategie van Siebel Systems, die in het teken staat van de ontwikkeling van een breder en diepgaander aanbod van front-office oplossingen.

Volgens de condities van de overeenkomst betaalt Siebel Systems in eerste instantie 115 miljoen dollar in contanten aan de aandeelhouders van edocs. Aanvullende betalingen, op basis van gerealiseerde omzet en andere contractuele kernpunten, volgen waarschijnlijk in 2006. Met uitsluiting van de eenmalige kosten, is de verwachting dat de opbrengsten over het eerste kwartaal van 2005 door deze transactie worden teruggebracht met ongeveer 0,01 dollarcent per aandeel. Daarnaast verwacht Siebel Systems in het eerste kwartaal van 2005 een eenmalige kostenpost van 8 tot 10 miljoen dollar. De toewijzingsanalyse van de activa is echter nog niet afgerond, dit bedrag zou dus nog kunnen veranderen. Voor de rest van 2005 verwacht Siebel Systems geen merkbare financiële effecten van de overname, die inmiddels is goedgekeurd door de raad van bestuur van beide bedrijven, maar nog wel onderhevig is aan de gebruikelijke - wettelijke - condities. De transactie krijgt, naar nu wordt verwacht, in het begin van het eerste kwartaal van 2005 zijn definitieve beslag.

‘Met de overname van edocs kunnen wij internationale ondernemingen oplossingen bieden die een enorme verbetering betekenen van de efficiëntie van hun service- en betalingskanalen, de kosten voor call-centers drastisch terugbrengen en een bijdrage leveren tot grotere klanttevredenheid en klantenbinding,’ zegt Michael Lawrie, CEO van Siebel Systems. ‘Deze overname brengt een belangrijke organisatie op het gebied van e-Billing- en Customer Self-Service oplossingen samen met een van de grootste namen op het gebied van klantenservice-, call-center- en field serviceoplossingen. Het is een stap die volledig past binnen onze strategie, die erop gericht is ons aanbod van front-office oplossingen uit te breiden. De sterke punten van Siebel Systems en edocs sluiten perfect bij elkaar aan en dat betekent dat onze klanten in de toekomst optimaal profijt kunnen halen uit de steeds populairder wordende, interactieve, self-service toepassingen.’

‘Wij gaan nu deel uitmaken van Siebel Systems, een onderneming die een marktleidende positie bekleedt op het gebied van CRM,’ zegt Kevin Laracey, president en CEO van edocs. ‘Voor ons is dit een fantastische kans om samen een nieuw kwaliteitsniveau te realiseren op het gebied van Customer Self-Service. Beide ondernemingen zijn sterk gefocust op het leveren van toegevoegde waarde op basis van geavanceerde technologie in een aantal specifieke branches. Wat dat betreft is het dan ook een ideale alliantie. De combinatie van onze productlijnen met die van Siebel Systems stelt ons in staat in versneld tempo waardevolle functionaliteit op de markt te brengen die ondernemingen in staat stelt miljoenen dollars te besparen op operationele kosten. Bovendien kunnen ze hun klanten daardoor op een bijzonder gedifferentieerde manier tegemoet treden en dat levert niet alleen nieuwe klanten opleveren, het verstevigt ook bestaande relaties.’

Het productaanbod van edocs bestaat uit een compleet softwareplatform voor e-Billing en Customer Self-Service. De oplossingen van edocs zijn in het verleden ingezet bij diverse grote, internationale concerns als British Telecom, Harvard Pilgrim Healthcare, KPN, Toyota Financial Services, TXU en Verizon Wireless, bedrijven die onder de strengste bedrijfseisen opereren in zeer complexe technische omgevingen. De oplossingen van edocs zijn gebaseerd op een volledig schaalbaar en volgens industriestandaarden opgezet J2EE self-service platform, waarvan de totale eigendomskosten aanzienlijk lager liggen dan die van concurrerende kant-en-klare of speciaal ontwikkelde oplossingen.

Siebel Systems is van plan een geïntegreerde totaaloplossing te gaan leveren waarbij optimaal gebruikgemaakt wordt van de bestaande expertise, de elkaar wederzijds aanvullende technologieën en de ruime ervaring van beide ondernemingen. In eerste instantie zal deze oplossing met name gericht zijn op de sectoren van communicatie, financiële dienstverlening, gezondheidszorg en energie. De integratie van de toonaangevende oplossingen van Siebel Systems zelf op het gebied van CRM en Business Intelligence met de allesomvattende oplossingen van edocs voor eService, Self-Service en e-Billing, zal leiden tot de totstandkoming van een uiterst complete en bijzonder effectieve Customer Self-Service oplossing, die zal bijdragen tot grotere klanttevredenheid en bredere acceptatie


Redactie CRN  
 
 
 
 Reageer op dit artikel 
 
Meer Nieuws:
23 juli 17:14
Investeerder wil belang in Koning & Hartman
23 juli 15:16
Netwerk Rabobank gaat plat na systeemupdate
23 juli 15:04
IS Group sluit cloudcontract met Microsoft
23 juli 11:59
Tweede vCloud-datacenter VMware in Europa
23 juli 11:58
BCT verhuist vier vestigingen naar Sittard
23 juli 10:17
Microsoft integreert Windows-versies in 9
23 juli 7:22
Igel benoemt 2source4 tot partner
22 juli 11:59
América Móvil verkleint opnieuw belang in KPN
22 juli 7:08
Stormshield nieuwe merknaam van Arkoon+Netasq
21 juli 14:46
Xerox pakt namaak van toners aan
18 juli 13:52
HP blijft marktleider in PC-afzet

  
Gerelateerde artikelen:
16 juni 2005 - 13:37
Informatica kondigt drie samenwerkingen aan
22 maart 2005 - 14:30
Siebel Systems sluit partnerovereenkomst met Cronos
31 januari 2005 - 12:38
Siebel Systems ziet omzet in Q4 groeien
9 december 2004 - 11:48
Siebel Systems maakt nieuwe MKB-strategie bekend
26 augustus 2004 - 10:41
Siebel Systems lanceert nieuw programma
6 augustus 2004 - 9:55
Samenwerkingsovereenkomst Mercury en Siebel
4 mei 2004 - 8:12
Tom Siebel treedt af als CEO Siebel Systems
28 april 2004 - 10:47
Samenwerkingsovereenkomst Siebel en Teradata
21 april 2004 - 14:58
Siebel Systems neemt Eontec over
24 januari 2002 - 15:00
Siebel ziet terugkeer ’normaal’marktklimaat
21 januari 2002 - 15:00
Siebel en PWC bundelen de krachten
10 september 2001 - 15:00
SAP wil via overnames Siebel bijbenen
13 augustus 2002 - 15:00
Aantal ruildeals Siebel fors hoger
10 september 2003 - 12:02
Sun Microsystems en Siebel Systems tekenen weer meerjarige overeenkomst
15 augustus 2003 - 11:54
Siebel probeert het opnieuw indirect

Gerelateerde Bedrijven:
Siebel



Adverteren  |   Disclaimer  |   Privacy  |   Cookiebeleid  |   IT Banen  |   Computable  |   Channelweb  |   Tweakers.net  |   IT Knowledge Base  |   Autotrack.nl  |   Carsom.nl

Alle rechten voorbehouden © De Persgroep