De informatiebron voor het Nederlandse ICT-resellerkanaal   Adverteren | Mobiel | Contact  
Channelweb
 Zoek
Nieuwsbrief
Reacties
Bedrijvengids
Mobiel



Nieuws aanmelden
Heb je nieuws voor ICT-resellers? Gebruik het aanmeldformulier.
Agendapunt melden
RSS-feed Volg ons via Twitter

 
Opinie
 Terug Mail aan een vakgenootPrintvriendelijke versie   

Nieuwe medewerker vaak dagen niet productief

Johan Bakker is een nieuwe medewerker bij jouw bedrijf. Vandaag is zijn eerste werkdag. En hoewel er een werkplek voor hem ingericht is met een bureau, laptop en een telefoon heeft hij nog geen gebruikersaccount en dus geen toegang tot de applicaties die hij nodig heeft om zijn eerste werkdag succesvol te maken. Daar zit hij dan. Vol enthousiasme om aan de slag te gaan, maar in afwachting van een account.

Tjeerd Seinen

De goedkeuringsformulieren die de nieuwe medewerker toegang moet verlenen tot de systemen en applicaties zijn nog niet verwerkt door systeembeheer. Wellicht moet de aanvraag voor toegang nog goedgekeurd worden door een manager. Na goedkeuring van de manager dient systeembeheer de gebruikersaccount handmatig aan te maken en Johan de juiste toegangsrechten te geven. Uiteindelijk kan Johan aan de slag, maar in veel gevallen duurt dit een aantal dagen. Dagen waarin Johan’s enthousiasme omgezet wordt in inactiviteit.

Helaas zien wij dit scenario bij een groot aantal organisaties in vrijwel ieder marktsegment. Verouderde papieren processen vormen de basis van de indienst procedure voor nieuwe medewerkers. Hedendaagse technologie en software oplossingen kunnen deze papieren processen echter heel goed vervangen.

De hoeveelheid tijd en de verscheidenheid aan taken die nodig zijn voor het beheer van user accounts maakt het bijna onmogelijk om dit handmatig en op een uniforme en veilige manier uit te voeren. Miscommunicatie, ontbrekende informatie en verkeerd gespelde namen bijvoorbeeld maken dit proces zeer omslachtig. Met het streven naar kostenreductie en efficiencyverbeteringen is het een goed moment om het user account management proces te stroomlijnen met andere systemen.

Mocht je je als manager nu realiseren dat jouw indienst-procedure voor nieuwe medewerkers ook te lang duurt en dat de nieuwe medewerkers daarom dagen niet productief zijn, dan kun je profiteren van een verbeterde en efficiëntere indienst-procedure. Dit proces is eenvoudig te automatiseren waardoor de papieren formulieren en manuele handelingen worden vervangen. Dat zorgt ervoor dat nieuwe medewerkers al op hun eerste dag alles hebben wat zij nodig hebben om productief te zijn.


Tjeerd Seinen 
 
 
 
 Reageer op dit artikel 
 
Meer Opinie:
24 juli 13:42
Citizen developers staan voor de deur
24 juli 10:13
Door de ogen van de computer
23 juli 13:10
The do's en don'ts van cloud computing
23 juli 10:28
Datamanagement onmisbaar voor beslissingen
22 juli 13:18
Gaat het om veiligheid of om bedreigingen?
21 juli 13:29
Zeven kletsverhalen over de cloud
21 juli 9:08
Maak salesprestaties inzichtelijk met CRM
18 juli 14:00
Vervangt video conferentie fysiek contact?
18 juli 13:05
Recht om vergeten te worden kun je vergeten
17 juli 10:08
Type machine
16 juli 10:49
Afschaffen roamingkosten lost niets op

  


Adverteren  |   Disclaimer  |   Privacy  |   Cookiebeleid  |   IT Banen  |   Computable  |   Channelweb  |   Tweakers.net  |   IT Knowledge Base  |   Autotrack.nl  |   Carsom.nl

Alle rechten voorbehouden © De Persgroep