De informatiebron voor het Nederlandse ICT-resellerkanaal   Adverteren | Mobiel | Contact  
Channelweb
 Zoek
Nieuwsbrief
Reacties
Bedrijvengids
Mobiel



Nieuws aanmelden
Heb je nieuws voor ICT-resellers? Gebruik het aanmeldformulier.
Agendapunt melden
RSS-feed Volg ons via Twitter

 
Nieuws
 Terug Mail aan een vakgenootPrintvriendelijke versie   

Prestatieproblemen hinderen bedrijfskritische applicaties

Manager mist inzicht in netwerkapplicaties

Europese bedrijfsnetwerken presteren slechter door een gebrek aan inzicht in de netwerkapplicaties die erover draaien. Door die prestatieproblemen presteren de bedrijfskritische applicaties op hun beurt ook weer slechter. Dit blijkt uit het 'Killer Apps 2012'-onderzoek dat is uitgevoerd door softwareleverancier Ipanema Technologies en hostingbedrijf Easynet onder 550 Europese cio's, ict-directeuren, ict-managers en netwerkmanagers.

Netwerken/stekkers

Het onderzoek wijst uit dat prestatieproblemen op het netwerk zeer vaak voorkomen. Zo meldt 82 procent problemen te hebben met de snelheid en respons in de afgelopen twaalf maanden. 43 procent van de bedrijven geeft aan dat deze problemen ‘frequenter' worden. Enterprise applicaties, branche-applicaties en spraak- en samenwerkingsapplicaties worden door 65 procent van de respondenten gezien als de applicaties die het meest waarschijnlijk prestatieproblemen ondervinden.

De resultaten gaan ook in op hoe dergelijke problemen worden ontdekt. 55 procent noemt klachten van gebruikers om de prestaties te achterhalen. Daarnaast geven de respondenten aan dat ze geen inzicht hebben in de netwerkapplicaties. 69 procent heeft geen inzicht in de brandbreedte die de netwerkapplicatie nodig heeft en bijna 33 procent weet niet hoeveel applicaties op het netwerk draaien.

Brandbreedte

In veel organisaties wordt de brandbreedte inefficiënt gebruikt. 72 procent geeft aan dat de volle capaciteit van het netwerk slechts af en toe of sporadisch wordt benut. De overgrote meerderheid van de bedrijven (86 procent) meldt een behoefte aan meer bandbreedte.

'Door dit onderzoek zouden de alarmbellen moeten afgaan bij ict-managers', zegt Justin Fielder, cto van Easynet. 'Het onderstreept het belang van een werkelijk begrip van de prestaties van applicaties op het bedrijfsnetwerk. Maar het antwoord is niet één enkel product dat alles oplost. Als zij een ramp willen voorkomen, moeten bedrijven professionele auditing combineren met een analyse, om te komen tot een aanpak voor de lange termijn. Niet alleen voor de problemen van vandaag, maar ook voor die van morgen.'

Het 'Killer Apps 2012'-onderzoek is uitgevoerd onder 550 Europese respondenten, waarvan 129 uit de Benelux. De respondenten zijn werkzaam als cio (25 procent), ict-directeur (25 procent), ict-manager (25 procent) of netwerkmanager (25 procent).


Suzanne Martens 
 
 
 
 Reageer op dit artikel 
 
Meer Nieuws:
15 september 13:48
Ziekenhuis Elkerliek vernieuwt ICT voor ZIS/EPD
15 september 11:58
PwC: Intuïtie en ervaring verslaan big data
15 september 11:44
Oracle neemt Front Porch Digital over
15 september 11:40
Ruzie om Rotterdams datacenter verstomd
15 september 9:24
Ams-IX passeert grens van 3 Tbps
12 september 16:54
Tjechisch Unicorn opent kantoor in Nederland
12 september 12:47
Masterstudenten tonen acht innovaties bij IBM
12 september 12:35
Google helpt start-ups met cloudplatform
12 september 11:58
Nokia en Red Hat: OpenStack-cloud voor telco’s
12 september 11:32
IT’er is nog niet overtuigd van cloudopslag
12 september 11:30
Zonnestorm kan harde schijf beschadigen

  
Gerelateerde Bedrijven:
Easynet
Ipanema



Adverteren  |   Disclaimer  |   Privacy  |   Cookiebeleid  |   Algemene Voorwaarden  |   IT Banen  |   Computable  |   Channelweb  |   IT Knowledge Base  |   Marqit.nl



Alle rechten voorbehouden © Marqit