De informatiebron voor het Nederlandse ICT-resellerkanaal   Adverteren | Mobiel | Contact  
Channelweb
 Zoek
Nieuwsbrief
Reacties
Bedrijvengids
Mobiel



Nieuws aanmelden
Heb je nieuws voor ICT-resellers? Gebruik het aanmeldformulier.
Agendapunt melden
RSS-feed Volg ons via Twitter

 
Opinie
 Terug Mail aan een vakgenootPrintvriendelijke versie   

Eén nummer, één voicemail; wel zo efficiënt

Iedereen in Nederland is mobiel. Dat bedoel ik letterlijk en figuurlijk. Met fiets, auto, trein en bus ben je zo van A naar B. En met de mobiele telefoon kun je de hele wereld bellen, lees je je e-mail en zit je op internet. Mobiele communicatie heeft ervoor gezorgd dat we altijd en overal bereikbaar zijn. Tegelijkertijd lijkt het alsof mensen juist steeds minder goed bereikbaar zijn.

Luc Joziasse

Het minder goed bereikbaar zijn komt deels doordat we op veel verschillende manieren te bereiken zijn. Wie in een middelgrote organisatie werkt, heeft meestal een eigen vast nummer, een eigen mobiel nummer, een voicemail bij het vaste nummer en een voicemail bij het mobiele nummer. Dat blijkt steeds minder praktisch te zijn, zeker nu het nieuwe werken mogelijkheden biedt om plaats- en tijdonafhankelijk te werken.

Eén telefoonnummer

Toch houden veel organisaties vast aan een vaste telefoon op de werkplek. Dat blijkt uit de Het Nieuwe Werken-monitor, waarbij organisaties werd gevraagd naar hun inzet van ict. Daaruit bleek onder meer dat op dit moment slechts 28 procent van de van de respondenten hun vaste en mobiele telefonie zó geïntegreerd heeft dat een medewerker op één telefoonnummer bereikbaar is. De rest houdt nog vast aan vaste telefoons op de werkplek en aparte mobiele nummers. Daarbij moeten we wel aantekenen dat 62 procent van de respondenten aangeeft een softwarematige telefoon een goed alternatief te vinden voor een traditionele telefoon op de werkplek. Van deze ondervraagden maakt 31 procent gebruik van een laptop en heeft 45 procent een vaste computer op de werkplek. 80 procent van de respondenten geeft aan dat zij het een toegevoerde waarde zouden vinden als zij een nummer zouden hebben voor hun vaste en mobiele telefoon aansluiting.

Er is dus een duidelijke behoefte bij de eindgebruikers om zowel vaste als mobiele telefonie te integreren tot één telefoonnummer. Dat is met de technologie van nu ook probleemloos mogelijk en biedt organisaties en eindgebruikers de mogelijkheid om beter bereikbaar te zijn. Door dat slim te doen, is nog meer integratie mogelijk, bijvoorbeeld ook met je crm-systeem of urenregistratie-omgeving. Dan hoeven medewerkers gegevens niet meer per se via hun pc of laptop te checken, maar is dat ook met de smartphone mogelijk. Voorwaarde is wel dat data daadwerkelijk uitwisselbaar is.

Windows Phone

Mijn eerste ervaringen met een Windows Phone zijn in dit verband veelbelovend. Dit platform biedt zeker organisaties die gestandaardiseerd zijn op het Microsoft-platform prima mogelijkheden om Office- of crm-toepassingen naadloos uit te breiden naar de mobiele telefoon, zonder enig functionaliteitverlies. Dat betekent bijvoorbeeld dat een medewerker die onderweg is precies dezelfde toegang heeft tot Excel-bestanden of verkoopcijfers uit het crm-pakket als op kantoor. Dat biedt uitstekende mogelijkheden voor productiviteitsverbetering.

Luc Joziasse


Luc Joziasse 
 
 
 
 Reageer op dit artikel 
 
Meer Opinie:
29 augustus 14:00
Een andere kijk op cloud computing
28 augustus 10:31
Open Data NL is hinken op twee benen
27 augustus 10:03
Cyberaanvallen eisen actieve verdediging
26 augustus 13:10
Druk op chipfabrikanten Europa en Japan groeit
25 augustus 13:01
Hoe grip te houden op een IT-landschap
25 augustus 9:45
De computer verdwijnt uit zicht
22 augustus 10:39
BYOD alleen in netwerk met unified access
21 augustus 13:27
De bom onder total contract value
20 augustus 12:50
SDS adresseert uitdagingen traditionele storage
20 augustus 10:18
Naar de cloud door de ogen van Darwin
18 augustus 9:59
Standaardwerkplek is passé

  


Adverteren  |   Disclaimer  |   Privacy  |   Cookiebeleid  |   IT Banen  |   Computable  |   Channelweb  |   IT Knowledge Base  |   Tweakers.net  |   Autotrack.nl  |   Marqit.nl



Alle rechten voorbehouden © Marqit